NOW LOADING

Karir

Beranda Karir

Gabung Bersama Arista Group

Arista Group adalah Perusahaan Nasional yang bergerak dalam bidang otomotif penjualan mobil dan motor. Arista Group merupakan dealer resmi dari berbagai merek mobil dan motor terkemuka seperti Honda, Suzuki, Mitsubishi,Hino,Ford, Wuling, Mercedes Benz, dan Yamaha. Saat ini cabang kami tersebar di wilayah Sumatera, Jawa dan Kalimantan. Sebagai perusahaan yang sedang berkembang pesat, kami membutuhkan tenaga profesional muda untuk menempati posisi-posisi sebagai Berikut :

Management Trainee (MT) Trainer (All Brand)

Requirement
  • • Diutamakan Pria, Usia 23 - 27 tahun.
  • • Lulusan S1 (lebih disukai dari jurusan Manajemen, Human Resource, Komunikasi, atau Psikologi).
  • • Pengalaman kerja minimal 1 tahun sebagai sales trainer atau sejenis.
  • • Lebih disukai punya pengalaman sebagai sales / marketing.
  • • Memiliki kemampuan komunikasi, presentasi dan manajemen waktu yang baik.
  • • Memiliki motivasi diri yang tinggi dalam pencapaian target.
  • • Memiliki kemampuan memotivasi, mengarahkan dan memimpin orang lain.
  • • Memiliki kemampuan menggunakan Microsoft Office : Excel & Power Point.
  • • Bersedia untuk melakukan perjalanan dinas
Jobdesc
  • • Membuat perencanaan dan melaksanakan program-program training bagi sales force, termasuk pre dan post test, dan memastikan sales force mengikuti program training secara penuh.
  • • Memastikan sales force mengikuti test e-learning dan role play secara berkala.
  • • Menganalisa kebutuhan training dan pengembangan kurikulum training.
  • • Melakukan evaluasi terhadap efektifitas pelaksanaan training dan kemampuan salesforce secara individual.
  • • Mengembangkan modul training sesuai kebutuhan sales force, berkoordinasi dengan manajemen.
  • • Berkoordinasi dengan Kepala Cabang / Supervisor untuk memastikan sales force dapat memenuhi target secara konsisten (melalui Coaching & Counseling).
  • • Berkoordinasi dengan pihak ATPM yang terkait untuk memastikan tercapainya mandatory training bagi seluruh karyawan (Sales & Aftersales).
Penempatan
  • Kalimalang, Jakarta Timur

Management Trainee (MT) Vehicle

Requirement
  • • Diutamakan Pria, Usia maksimal 26 tahun
  • • Pendidikan minimal S1 Semua Jurusan (Jurusan Teknik dan Manajemen Pemasaran lebih disukai)
  • • IPK minimal 3.00
  • • Fresh Graduate atau yang berpengalaman maksimal 2 tahun
  • • Menguasai Microsoft Office (terutama Microsoft Excel)
  • • Berpenampilan rapi, Jujur dan dapat bekerja secara team
  • • Memiliki komitmen dan motivasi kerja yang tinggi
  • • Memiliki jiwa kepemimpinan, sanggup bekerja keras, teliti dan bertanggung jawab
  • • Lebih disukai yang dapat mengendarai kendaraan roda 4
Jobdesc
  • • Membuat dan menganalisa report marketing
  • • Support operation team dan management di bidang marketing
  • • Melakukan analisa data stock dan ordering supply ke main dealer atau ATPM
Penempatan
  • Kalimalang, Jakarta Timur

Management Trainee (MT) KOA

Requirement
  • • Usia maksimal 26 tahun
  • • Pendidikan Minimal D3/ S1 Akuntansi dengan IPK minimal 3.00
  • • Terbuka untuk Fresh Graduate, tetapi lebih diutamakan sudah berpengalaman di bidang administrasi Minimal 1 (satu) tahun
  • • Dapat mengoperasikan komputer Excel dan Word
  • • Memiliki jiwa kepemimpinan dan komitment kerja yang tinggi
  • • Memiliki kemampuan komunikasi yang baik
  • • Sanggup bekerja keras, teliti, jujur dan dapat dipercaya
Jobdesc
  • • Bertanggungjawab atas pelaksanaan SOP di cabang
  • • Menjaga efisiensi biaya operasional cabang
  • • Membuat laporan pengelolaan kas, AR, dan rekonsiliasi kas serta Bank kepada management
  • • Melakukan Stock Opname
  • • Menjaga dan Mengontrol Asset Cabang
Penempatan
  • Bersedia ditempatkan di Seluruh Cabang Arista Group (Pulau Sumatera, Pulau Jawa, Pulau Kalimantan)

Secretary To Chairman

Requirement
  • • Female
  • • Candidate must possess at least Bachelor's Degree in Secretarial/Law/ Business studies/Administration/Management or equivalent
  • • Maximum 29 years old
  • • At least 2 Years of working experience in the related field, Preferably specialized in Secretarial/Executive & Personal Assistant to Director
  • • Already familiar with Secretarial / Personal Assistant Duties e.g : Minutes of Meeting, correspondence, Filling Document, e-mails, creating appointment / meetings with external parties
  • • Able to be a liaison for information and orders from the board of directors to certain parties properly and appropriately in relation to Legal
  • • Technology Savvy is a plus
  • • Excellent in English & Mandarin Communications (Spoken & Written) is more preferable
Jobdesc
  • • Provide personal administrative support to Chairman through conducting and organizing administrative duties and activities, including, receiving and handling any informations from related Department
  • • Performing as Personal Assistant tasks, distributing information, mails, and e-mails
  • • Manage & Assist the Chairman’s activities
  • • Organizes Chairman’s calender and task
  • • Receives and monitors all incoming calls to the Chairman’s office
  • • Schedules and handles appointment and meetings, to ensure everything is of quality
  • • Communicates with every head of department to ensure that the request made by the Chairman are met.
  • • Ensures the filling is up to standard and easily accessible
  • • To assist Chairman on daily matters which may include private needs
Penempatan
  • Placement in Kalimalang, Jakarta Timur

Customer Care Supervisor

Requirement
  • • Wanita, Usia maksimal 28 tahun
  • • Pendidikan minimal S1 Ilmu Komunikasi / Public Relation / Administrasi Bisnis
  • • Berpengalaman minimal 2 tahun sebagai Supervisor Customer Care
  • • Berpenampilan menarik, memiliki kemampuan berkomunikasi dengan baik serta dapat menjalin hubungan baik dengan customer
  • • Berorientasi kepada kepuasan pelanggan
  • • Memiliki komitment kerja yang tinggi, sanggup bekerja keras, teliti, jujur, dapat dipercaya, serta dapat bekerja secara team work
  • • Dapat mengoperasikan komputer Microsoft Office (Excel, Power Point)
Jobdesc
  • • Handling Customer Complaint
  • • Maintain Database Customer
  • • Analisa kebutuhan dan kepuasan pelanggan
  • • Pembuatan report mingguan, bulanan, dan tahunan terkait CS kepada Management ataupun ATPM
  • • Melakukan Pengembangan SDM Cabang (CCO Cabang di seluruh cabang Arista Group)
Penempatan
  • Kalimalang, Jakarta Timur

Accounting Supervisor

Requirement
  • • Pria, Min. S1 Akuntansi
  • • Usia maksimum 29 tahun
  • • Memiliki pengalaman kerja sebagai Accounting SPV min. 2 tahun/ sebagai Accounting Staff Senior selama 3 tahun di perusahan Automotive
  • • Menguasai dasar-dasar Akuntansi dan Perpajakan
  • • Memiliki sertifikat Brevet A & B
  • • Bersedia melakukan perjalanan dinas ke luar kota
  • • Menguasai Ms. Office dan Program/ Aplikasi Akuntansi
Jobdesc
  • • Membuat laporan keuangan
  • • Merekonsiliasi Pajak dengan Ledger
  • • Mensupervisi tim accounting dalam kaitannya dengan laporan pembelian dan penjualan serta laporan rekonsiliasi bank
  • • Membantu mempersiapkan data saat pemeriksaan pajak
  • • membantu pembuatan laporan keuangan audit
  • • Cek template pembayaran pajak
  • • Membuat rekonsiliasi persediaan
  • • Membuat laporan keuangan untuk bank & ATPM
  • • Mengerti perhitungan pajak badan, PPN, PPH 21,23,final
  • • Memahami SOP kegiatan administrasi di cabang
  • • Mampu berkomunikasi dan berhubungan dengan cabang dan divisi lain
Penempatan
  • Kalimalang, Jakarta Timur

HR Manager

Requirement
  • • Female is a must
  • • Maximum 38 years old
  • • Has experience as a HR Manager minimum 3 years
  • • Educational Backgroud : Bachelor Degree of Psychology is a must or Master Degee of of Psychology is more preferable
  • • Knowledge in HR spectrums such as: Talent Management and Development, Organization Development, Learning & Training, HRIS, Compensation and Benefit, and Industrial Relation
  • • Have exprienced in Company with Minimum 2500 employees
  • • Familiar with HRIS Sunsfish Data ON is a must
  • • Have a deep understanding to Psychological Test and Assessment Tools is a must
  • • A good knowledge of employment law and company policies relating to personnel
  • • A confident and assertive manner
  • • Excellent written and verbal communication skills
  • • Good leadership and management skills
  • • Good attention to detail
  • • The ability to work to deadline
Jobdesc
  • To create, develop, maintains and enhances the organization’s human resources by planning, implementing, and evaluating employee relations and human resources policies, programs, and practices, with detail:
  • • Maintains the work structure by updating job requirements and job descriptions for all positions.
  • • Maintains organization staff by establishing a recruiting, testing, and interviewing program; counseling managers on candidate selection; conducting and analyzing exit interviews; recommending changes.
  • • Prepares employees for assignments by establishing and conducting orientation and training programs.
  • • Maintains a pay plan by conducting periodic pay surveys; scheduling and conducting job evaluations; preparing pay budgets; monitoring and scheduling individual pay actions; recommending, planning, and implementing pay structure revisions.
  • • Ensures planning, monitoring, and appraisal of employee work results by training managers to coach and discipline employees; scheduling management conferences with employees; hearing and resolving employee grievances; counseling employees and supervisors.
  • • Maintains employee benefits programs and informs employees of benefits by studying and assessing benefit needs and trends; recommending benefit programs to management; directing the processing of benefit claims; obtaining and evaluating benefit contract bids; awarding benefit contracts; designing and conducting educational programs on benefit programs.
  • • Ensures legal compliance by monitoring and implementing applicable human resource federal and state requirements; conducting investigations; maintaining records; representing the organization at hearings.
  • • Maintains management guidelines by preparing, updating, and recommending human resource policies and procedures.
  • • Maintains historical human resource records by designing a filing and retrieval system; keeping past and current records.
  • • Maintains professional and technical knowledge by attending educational workshops; reviewing professional publications; establishing personal networks; participating in professional societies.
  • • Completes human resource operational requirements by scheduling and assigning employees; following up on work results.
  • • Maintains human resource staff by recruiting, selecting, orienting, and training employees.
  • • Maintains human resource staff job results by counseling and disciplining employees; planning, monitoring, and appraising job results.
  • • Contributes to team effort by accomplishing related results as needed.
Penempatan
  • Kalimalang, Jakarta Timur

Senior Accounting Manager

Requirement
  • • Candidate must possess at least Bachelor's Degree in Accounting
  • • Minimum 3 years experience in related field in the same position
  • • Specializing in accounting & tax Indonesia regulation
  • • Outstanding presentation, reporting and communication skills
  • • Knowledge of financial forecasting and diagnosis, corporate finance and information analysis
  • • Good Knowledge on the latest ETAP and PSAK regulation
  • • Strong leadership skill, highly motivated, disciplined and able to work underpressure with minimum supervision
  • • Preferable have ability to communicate proficiently in English and Mandarin (Spoken & Written)
  • • Good Personality
  • • Age not more than 35 years old
Jobdesc
  • • Making monthly, quarterly and annual closing statement
  • • Provide financial reports and interpret financial information to shareholders while recommending further cource action
  • • Obtain and Maintain a through understanding of the financial reporting and general ledger structure
  • • Plan and coordinate development of system and procedure of finance and accounting, and controlling the implementation to ascertain all process and financial transaction runs well and reduce financial risk
  • • Supporting budget and financial projection, financial statement, taxation issue, etc
Penempatan
  • Kalimalang, Jakarta Timur

BM/SM HYUNDAI

Requirement
  • • Usia maksimal 38 tahun
  • • Pendidikan minimal D3/ S1 semua jurusan
  • • Pengalaman minimal 3 tahun sebagai Sales Supervisor atau memiliki Pengalaman minimal 2 tahun sebagai Kepala Cabang di Dealer Otomotif Roda 4 (Mandatory)
  • • Dapat mengoperasikan komputer (MS. Office)
  • • Memiliki orientasi yang tinggi pada target dan tetap memperhatikan Proses
  • • Good Management & Leadership Skill, Planning & Controlling Skill
Jobdesc
  • • Bertanggung jawab atas pencapaian sales target dan after sales service yang telah ditetapkan Perusahaan
  • • Bertanggung jawab atas operasional cabang (termasuk Budget Operation dan memonitoring A/R Cabang)
  • • Mampu melakukan pengembangan kompetensi SDM Cabang (Sales, After sales service, Administrasi)
  • • Bertanggung jawab atas pemenuhan standarisasi Principal
Penempatan
  • Bersedia ditempatkan diseluruh cabang Hyundai Arista
  • (Palangkaraya, Balikpapan, PIK Avenue dan Mangga dua)

BM/SM Wuling

Requirement
  • • Usia maksimal 38 tahun
  • • Pendidikan minimal D3/ S1 semua jurusan
  • • Pengalaman minimal 3 tahun sebagai Sales Supervisor atau memiliki Pengalaman minimal 2 tahun sebagai Kepala Cabang di Dealer Otomotif Roda 4 (Mandatory)
  • • Dapat mengoperasikan komputer (MS. Office)
  • • Memiliki orientasi yang tinggi pada target dan tetap memperhatikan Proses
  • • Good Management & Leadership Skill, Planning & Controlling Skill
Jobdesc
  • • Bertanggung jawab atas pencapaian sales target dan after sales service yang telah ditetapkan Perusahaan
  • • Bertanggung jawab atas operasional cabang (termasuk Budget Operation dan memonitoring A/R Cabang)
  • • Mampu melakukan pengembangan kompetensi SDM Cabang (Sales, After sales service, Administrasi)
  • • Bertanggung jawab atas pemenuhan standarisasi Principal
Penempatan
  • Bersedia ditempatkan diseluruh cabang Wuling Arista
Head Office
Jl. Raya Kalimalang No. 19 Duren Sawit Jakarta Timur 13440
info@arista-group.co.id
Contact Us
Jam Kerja
Jam Kerja Cabang
Senin hingga Minggu : 08.30 - 17.30
Jam Kerja Head Office
Senin hingga Jumat: 08.00 hingga 17.00
Sabtu & Minggu: Tutup
Temukan Kami Di Sini
Sitemap
© 2003 - 2020 ARISTA GROUP | Hak cipta dilindungi
Arista Group © 2019. All Rights Reserved